میخ چوب

میخ چوب

Mikhchoob
میخ چوب

میخ چوب

Mikhchoob

دانلود فایل cnc سه بعدی منبت چوب طرح ساعت دیواری


دانلود فایل cnc سه بعدی منبت چوب طرح ساعت دیواری

فایل اسکن سه بعدی آماده جهت استفاده سی ان سی کاران در برنامه هایی همانند آرتکم (ArtCAM) و

دانلود دانلود فایل cnc سه بعدی منبت چوب طرح ساعت دیواری

فایل cnc
منبت چوب ساعت دیواری
فایل سه بعدی ساعت دیواری
فایل stl ساعت دیواری
دسته بندی وکتور
فرمت فایل zip
حجم فایل 26759 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

فایل cnc سه بعدی منبت چوب طرح ساعت دیواری با فرمت STL قابل استفاده طراحان چوب و سی ان سی کاران

فرمت فایل: STL

دانلود دانلود فایل cnc سه بعدی منبت چوب طرح ساعت دیواری

دانلود گزارش کارآموزی آشنایی با چوب


گزارش کارآموزی آشنایی با چوب

گزارش کارآموزی آشنایی با چوب در 10 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود گزارش کارآموزی آشنایی با چوب

گزارش کاراموزی آشنایی با چوب
کاراموزی آشنایی با چوب
کارورزی آشنایی با چوب
دانلود گزارش کارآموزی آشنایی با چوب
آشنایی با چوب
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10

گزارش کارآموزی آشنایی با چوب در 10 صفحه ورد قابل ویرایش


گزارش کار

سرفصلها

1- خواص چوب

2- انگیزه انتخاب چوب

3- طرح انتخابی و هدف انتخاب

4- روش کشیدن طرح روی چوب

5- انتخاب اندازة کادر نسبت به طرح

6- ضربه زدن دور قاب

7- ضربه زدن حاشیه کار

8- کندن زمینه

9- روش کار و ابزار مورد استفاده

10- پرداخت و رنگ‌آمیزی

 

 

آشنایی

در اولین روز آشنایی با استاد، ایشان ما را با انواع چوب و ابزار مانند مغارها، مغار تخت، باز، گلویی و ... آشنا کردند و طرز ضربه زدن به چوب با مغار کندن چوب را با یک تکه چوب کوچک آغاز کردیم و کمی هم در مورد خواص انواع چوبها با ما صحبت کردند.

همینطور بعضی از ابزار مربوط به این کار و چند نوع چوب را از نزدیک به ما نشان دادند تا مقدمه‌ای شود برای جلسات بعدی کار.

در روز نخست استاد با ما در مورد عرفان کار با چوب و چگونگی درآمیختن کار با عرفان، سخن گفتند.

 

- خواص چوب:

1) توسکا:

چوبی است جنگلی که زمان رویش آن فصل بهار می‌باشد برون چوب مشخصی ندارد و از درون و برون مایل به صورتی می‌باشد و از خانواده پهن‌برگان می‌باشد و دارای الیاف صاف و ظریف می‌باشد نسبت به رطوبت مقاوم ولی نسبت به گرما و سرمای متناوب چندان مقاومت ندارد و از آن در معرق هم استفاده می‌شود.

2) نراد:

چوب نرم و خوش‌دستی است که با استفاده از تیغ جراحی به راحتی کنده می‌شود و خستگی کندن با مغار را ندارد به علت صمغ زیاد و گره‌هایی که در آن وجود دارد در بسیاری از موارد کار با آن مشکل می‌باشد و به علت درآمدن گره از سطح کار یا باید گره را برداشت و جای آن چوب قرار داد یا از چسب رازی برای چسباندن آن استفاده کرد. به علت داشتن صمغ زیاد بید خورده نمی‌شود و رطوبت زیاد باعث تاب برداشتن سریع آن می‌شود.

 

 

 

2- انگیزه انتخاب چوب:

جنس چوب کار اول جنگلی بوده که برای یادگیری بهتر منبت و به پیشنهاد استاد انتخاب شده است و ابعاد آن 42 × 25 سانتیمتر بوده و به عمق cm1 می‌باشد.

برای کار دوم از چوب نراد استفاده شده و انگیزة انتخاب این چوب این بوده که بتوانیم در این کار از مغارهای مختلف از تیغ استفاده کنیم و چون این چوب بسیار نرم و متناسب برای استفاده از تیغ می‌باشد از این چوب استفاده کرده‌ایم و ابعاد این کار cm40 × 19 و به عمق cm1 می‌باشد.

3- طرح انتخابی و هدف انتخاب:

طرح ابتدایی شامل دو عدد گل هشت پر در وسط و 12 عدد برگ در اطراف آن می‌باشد و چون اولین کار من بوده است این طرح را انتخاب کردم چون باید کار کند. کاری را از کمترین سطح شروع کرده و به بالاترین سطح برسیم چون در غیر اینصورت سطحهای بالایی پریدگی می‌شود.

کار دوم تصویر یک سرباز هخامنشی می‌باشد که به خاطر علاقه شخصی به این طرح و همینطور پیشنهاد استاد انتخاب شده است.


9- روش کار و ابزار مورد استفاده:

برای کندن برگها از مغار نیم‌باز شروع به کندن سطح برگها کرده و از کوچکترین سطح به بزرگترین سطح می‌رویم و برگها را به صورت پله‌ای و زیر هم قرار می‌دهیم و بعد از کندن با مداد شکل شیارها را روی برگها کشیده و با استفاده از شفره آنها را می‌زنیم و با تیغ شمارة 24 و 15 روی آنرا پرداخت می‌کنیم.

برای کندن گلبرگها از مغار نیم‌باز از کوچکترین سطح به بالاترین سطح رفته و برای پرداخت از تیغ شمارة 15 و 24 استفاده کرده و تیزی آن را گرفته حالت گرد به آن می‌دهیم. بعد گلبرگها را به دو قسمت تقسیم کرده شیاری به 2 طرف آن دادیم که حالت طبیعی به خود بگیرد.

برای قسمت ریش و سبیل و قسمت بالایی موی سرباز از مغار شفره برای شکل‌دادن و فرم‌دهی استفاده می‌شود و برای قسمت انتهایی موی سرباز از مغار گلویی بسته به صورت دایره دایره ضربه زده و شبیه کاما، با مغار زده و با استفاده از تیغ شمارة 15 شروع به پرداخت به طوریکه قسمت تیزی و جدا کردن قسمت یک فر مو از قسمت دیگر مشخص شود و داخل آن را با سنباده 120 پرداخت نموده تا حالت گردی و خوش‌ فرم شود. برای قسمت ابروی این کار ابرو را از ابتدای پیشانی بامداد کشیده و تا انتهای گودی صورت که مربوط به چشم می‌باشد می‌کشیم و با مغار نیم‌باز صورت ضربه می‌زنیم قسمت بینی و چشم این سرباز فقط از تیغ شماره 15 استفاده کردم چون اگر از مغار استفاده می‌شد کار کاملاً شکسته شده و ترمیم آن با مشکل مواجه می‌شد.

دانلود گزارش کارآموزی آشنایی با چوب

دانلود پروژه کارآفرینی کارگاه چوب و کاغذ سازی


پروژه کارآفرینی کارگاه چوب و کاغذ سازی

پروژه کارآفرینی کارگاه چوب و کاغذ سازی در 43 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)

دانلود پروژه کارآفرینی کارگاه چوب و کاغذ سازی

پروژه کارافرینی کارگاه چوب و کاغذ سازی
طرح توجیهی کارگاه چوب و کاغذ سازی
کارآفرینی کارگاه چوب و کاغذ سازی
دانلود پروژه کارگاه چوب و کاغذ سازی
دانلود کارآفرینی کارگاه چوب و کاغذ سازی
طرح توجیه فنی کارگاه چوب و کاغذ سازی
توجیه اقتصادی کارگاه چوب و کاغذ سازی
کارگاه چوب و کاغذ سازی
کارگاه 
چوب 
 کاغذ سازی
دسته بندی صنعتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 217 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43

پروژه کارآفرینی کارگاه چوب و کاغذ سازی در 43 صفحه ورد قابل ویرایش


شرح فرآیند تولید :

پیشگفتار :

کاغَذ ماده‌ای است پهن و نازک که از فشردن الیاف موادی مانند خمیر چوب، برنج یا کتان درست می‌شود و بیش‌تر برای نوشتن به کار می‌رود. با این همه، از کاغذ برای بسته‌بندی، آرایش درونی ساختمان، صافی‌های صنعتی و پژوهشی و کارهای دیگر نیز بهره می‌گیرند.

 

پیشینه تاریخی :

اندازه‌های استاندارد کاغذ

چینی‌ها نخستین مردمانی بودند که بیش از 2 هزار سال پیش کاغذهایی مانند کاغذهای امروزی ساختند. ایرانیان مسلمان شیوه? ساختن کاغذ را از چینی‌ها آموختند و آن را بهبود بخشیدند. شهر سمرقند برای سال‌ها بزرگ‌ترین مرکز ساختن و خرید و فروش کاغذ بود. سپس، در شهرهای دیگر، از جمله بغداد، دمشق، قاهره، مراکش، جزیره? سیسیل و شهرهای مسلمان‌ نشین اسپانیا، کارخانه‌های کاغذسازی به راه افتاد.

 

 

تاریخچه صنایع چوب و کاغذ ایران :

مجتمع صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) در سال 1352 با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (60% سهام) و وزارت کشاورزی و عمران روستایی (40% سهام) در کیلومتر سی و چهار جاده بندر انزلی به آستارا تاسیس و عملیات اجرایی و ساختمانی آن در سال 1357 به پایان رسید. با توجه به مقارن بودن راه اندازی مجتمع با اوج گیری انقلاب اسلامی در مهر ماه 1357 طی یک راه اندازی نمایشی مجتمع افتتاح اما پس از چند روز کار متوقف شد. براساس قرارداد منعقده شرکت سازنده (استدلر هرتز از کشور کانادا) می بایست با ترکیب مدیریت و کارکنان ایرانی و خارجی بعد از تکمیل کارخانه و رساندن آن به ظرفیت اسمی و آموزش پرسنل، کارخانه را ترک و آن را تحویل متخصصان ایرانی می داد. لیکن پرسنل خارجی بدون تحویل کارخانه ایران را ترک نموده و به تعهدات خود عمل نکردند لذا تا سال 1361 عملا تولید کارخانه با رکود کامل همراه بود. از سال 1361 تلاشهای برنامه ریزی شده ای جهت راه اندازی و تداوم تولید شروع شد و با تحویل کارخانه به سازمان صنایع ملی ایران در سال 1364، این تلاشها به بار نشست و از آن سال به بعد کارخانه هر سال نسبت به سالهای قبل وضعیت بهتری پیدا کرد. در سال 1365 تصمیمات لازم جهت جداسازی بخشهای جنگل و صنعت تحت مدیریت مستقل اتخاذ و شرکت قبلی به سه شرکت مستقل  صنایع چوب اسالم و شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران ( تحت پوشش سازمان صنایع ملی) و شرکت جنگل شفارود تحت پوشش وزارت کشاورزی تجزیه گردید. در نتیجه ماموریت حفظ ، بهره برداری و احیاء جنگل و تولید فرآورده های چوبی (تراورس، واشان، تخته و غیره) از حیطه فعالیت های شرکت چوکا حذف گردید.

 

کاغذ ماده‌ای است که از چوب گیاهان فراهم می‌شود و بیش‌تر برای نوشتن به کار می‌رود. با این همه، از کاغذ برای بسته‌بندی، آرایش درونی ساختمان، صافی‌های صنعتی و پژوهشی و کارهای دیگر نیز بهره می‌گیرند. چینی‌ها نخستین مردمانی بودند که بیش از 2 هزار سال پیش کاغذهایی مانند کاغذهای امروزی ساختند. ایرانیان مسلمان شیوه‌ی ساختن کاغذ را از چینی‌ها آموختند و آن را بهبود بخشیدند. شهر سمرقند برای سال‌ها بزرگ‌ترین مرکز ساختن و خرید و فروش کاغذ بود. سپس، در شهرهای دیگر، از جمله بغداد، دمشق، قاهره، مغرب، جزیره‌ی سیسیل و شهرهای مسلمان‌ نشین اسپانیا، کارخانه‌های کاغذسازی به راه افتاد .

 

 

ساختن کاغذ

تکه‌ای کاغذ بردارید. آن را از میان پاره کنید و با دقت به لبه‌ی پارگی نگاه کنید. در لبه‌ی پارگی، رشته‌های نازک و مو مانندی را می‌بینید که همانند رشته‌های پشمی نمد، در هم تنیده‌اند. این رشته‌‌ها از مولکول‌هایی به نام س لو ل ز ساخته شده‌اند. سلولز مولکولی نخ مانند و دراز است که پیکر گیاهان را می‌سازد. هر یک از رشته‌هایی را که درلبه‌ی پارگی کاغذ می‌بینید، از هزاران مولکول سلولز درست شده‌ که مانند رشته‌های طناب به دور هم پیچیده‌اند. چوب درختان مقدار زیادی سلولز دارند. از این رو، کاغذ را از چوب آن‌ها می‌سازند.

برای ساختن کاغذ، درختان را می‌برند و به کمک دستگاه‌‌های ویژه‌ای، تنه‌ی آن‌ها را ریز ریز می‌کنند. سپس، تکه‌های کوچک چوب را با مواد شیمیایی(از جمله سود، سولفات یا سولفیت) و مقدار زیادی آب داغ، مخلوط می‌کنند. به این ترتیب، خمیری از رشته‌های سلولزی به دست می‌آید. آن‌گاه، خمیر را روی یک توری فلزی می‌ریزند تا آب اضافی خود را از دست بدهد. سپس خمیر از لابه‌لای چند غلطک می‌‌گذرد و آب خود را بیش‌تر از دست می‌دهد. پمپ‌های مکنده‌ی آب، به این کار کمک می‌کنند. سرانجام، خمیری که به صورت ورقه‌ی درازی درآمده است، با گذشتن از لابه‌لای غلطک‌های داغ، که در دستگاه‌های بزرگ بیش از 100 عدد است، خشک می‌شود و به صورت کاغذ در می‌آید. در پایان کار، دستگاهی که به رایانه ارتباط دارد، کلفتی کاغذ، اندازه‌ی آب و شمار سوراخ‌های احتمالی موجود در آن را بررسی می‌کند. در صورتی که کلفتی کاغذ در همه‌جا یکسان باشد، اندازه‌ی آب مناسب باشد و تعداد سوراخ‌ها چندان زیاد نباشد، کاغذ برش می‌خورد و به بازار فرستاده می‌شود.

گاهی با بهره‌گیری از مواد دیگری، کاغذهای بهتری ساخته می‌شود. برای مثال، برای این که کاغذ سطح صاف‌تری داشته باشد و آب زیادی به خود نگیرد، نشاسته یا رزین به دست آمده از درخت کاج را به آن می‌افزایند. برای ساختن کاغذهای بسیار نرم و سفید نیز کاغذ را از لابه‌لای غلطک‌هایی می‌گذرانند که دمای بیش‌تری دارند و سطح آن کاغذ‌ها را با مخلوطی از خاک چینی و آب می‌پوشانند. هم‌چنین، برای این که کاغذ محکم‌تر شود، به آن پنبه می‌افزایند. اگر هم بخواهند از کاغذ، دستمال کاغذی درست کنند، به آن نرم‌کننده می‌افزایند و با کمک مواد شیمیایی، میکروب‌های آن را از بین می‌برند. بنابراین، با بهره‌گیری از مواد گوناگون می‌توانیم کاغذهای ویژه، مانند کاغذهای صافی، کاغذهای روغنی، کاغذهای خوش‌بو، کاغذ نقاشی، کاغذ خوش‌نویسی، کاغذهای صنعتی، کاغذ دست‌شویی و گونه‌های دیگر، ساخت.

 

کاغذ و هنر

کاغذ نه تنها در نگارش بلکه در هنر نیز نقش مهمی دارد و برخی هنرها، مانند خوشنویسی و نقاشی، پیوند تنگاتنگی با کاغذ دارند. از این رو، طی سالیان دراز کوشیده‌اند کاغذهایی با ویژگی‌های مناسب برای کار هنری بسازند. گاهی نیز خود کاغذ یکی از پایه‌های اصلی کار هنری می‌شود که نمونه‌ی آن را در کلاژ  و به شیوه‌ای چشمگیرتر در هنر کاغذبری(قطاعی) می‌بینیم. کاغذبری یکی از شاخه‌های هنری دیرپا، اما فراموش شده است و در آن، هنرمند پس از طراحی روی کاغذ ساده یا رنگین، نقش را با قیچی یا کارد مخصوص(شفره) از میان کاغذ در می‌آورد و آن را بر زمینه‌ای به رنگ دیگر می‌چسباند.

به نظر می‌رسد خاستگاه اصلی این هنر در چین باشد. چینیان دریچه‌های پنجره‌های خود را به جای شیشه با کاغذ می‌پوشاندند و آن کاغذها را با رنگ یا کاغذبری‌های رنگین آرایش می‌کردند. این هنر در سده‌ی نهم هجری به ایران وارد شد و به کوشش شیخ عبدالله کاتب، دوست محمد مصور، میر محمد باقر قاطع، دوست مصور، میرمحمد طاهر مجلد، یاری مذهب هروی، مظفر علی تربتی، نذر علی قاطع و میرقاسم مذهب به شکوفایی رسید. نمونه‌های زیبایی از کارهای آن استادان در موزه‌های ایران و ترکیه نگهداری می‌شود.

هنر کاغذبری از ایران به ترکیه(عثمانی) و سپس از آن‌جا به کشورهای دیگری مانند سوئیس، فرانسه و لهستان، راه یافت و در آن سرزمین‌ها مورد توجه قرار گرفت و همچنان به آن می‌پردازند. این هنر در لهستان چنان گسترشی یافت که اکنون هنرشناسان لهستانی بسان هنر ملی به آن می‌نگرند. نزدیک نیم سده پیش(1950 میلادی) نیز کتابی به نام "کاغذبری ملی در لهستان" از سوی ناشری گمنام در ایران منتشر شد و ایرانیان بار دیگر از این راه با هنری که زمانی در آن سرآمد بودند،  آشنا شدند.

تذکر :

برآورد هزینه های و مخارج و سایر ارقام استخراج شده برای راه اندازی یک کارگاه تولید کاغذ و صنایع کاغذ ساز میباشد و به صورت زود بازده میباشد و کاملا مشخص است که برای راه اندازی یک مجتمع تولید کاغذ به صورت عظیم نیاز به صرف هزینه های بسیار زیادی میباشد .
خواص فیزیکی اسیدهای کربوکسیلیک

اسیدهای کربوکسیلیک ، مولکولهای قطبی می‌باشند و می‌توانند مثل الکل ها و آمین ها ،   ایجاد نمایند. نقطه جوش اسیدهای کربوکسیلیک حتی از الکلهای هم‌کربن نیز بالاتر است. بعنوان مثال ، نقطه جوش بوتانل و اسید بوتیریک به ترتیب 177,7 درجه سانتی‌گراد و 162درجه سانتی‌گراد می‌باشد. بالا بودن نقطه جوش اسید به پیوند هیدروژنی قوی و تشکیل دی‌مر اسید نسبت داده می‌شود. بالا بودن نقطه ذوب همه اسیدها در نقایسه با الکل‌ها نیز بدین گونه توجیه می‌شود.

اسیدهای یک تا چهار کربنه در آب بخوبی محلوند. اسید پنج کربنه (اسید والریک) نیز تا حدودی در آب حل

می‌شود، ولی اسیدهای سنگینتر کم‌محلولند. بدون شک ، محلول بودن اسیدهای کربوکسیلیک کوچک در آب ، بعلت تشکیل پیوند هیدروژنی بین گروه کربوکسیلی و مولکوهای آبکی باشد.

با وجود این ، اسیدهای کربوکسیلیک در حلالهای غیرقطبی مثل اتر ،   و در حلالهای با قطبیت کمتر مانند الکل نیز حل می‌شوند. در طیف سنجی مادون قرمز گروه کربونیل اسیدهای کربوکسیلیک در 1700-1725cm-1 جذب می‌دهند و جذب مربوط به پیوند هیدروژنی در 2500-3500cm-1 ظاهر می‌گردد.
 
خاصیت اسیدی اسیدهای کربوکسیلیک

اگرچه اسیدهای کربوکسیلیک در مقایسه با اسیدهای معدنی مثل اسید سولفوریک و اسید کلریدریک و اسید نیتریک بسیار ضعیف می‌باشند، ولی در هر صورت ، در مقایسه با الکل‌ها ، آب ، آمونیاک و استیلن ها از اسیدیته قوی‌تری برخوردارند.

اسیدیته اسیدهای آلی به ساختمان اسید و طبیعت عوامل و گروههای موجود در روی آلکیل یا آریل بستگی دارد. مثلا تری‌کلرو استیک اسید حدود 103*15 بار قوی‌تر از استیک اسید می‌باشد. این اسیدیته زیاد و قابل ملاحظه به خاصیت الکترون‌گیری هالوژن ، مربوط می‌باشد. بطور کلی ، گروههای گیرنده الکترون ، قدرت اسیدی را افزایش می‌دهند و برعکس گروههای دهنده ، موجب تضعیف اسیدیته می‌گردند.

دانلود پروژه کارآفرینی کارگاه چوب و کاغذ سازی

دانلود تحقیق مقایسه رفتار تخته خرده چوب و تخته کاه در برابر پرس


تحقیق مقایسه رفتار تخته خرده چوب و تخته کاه در برابر پرس

تحقیق مقایسه رفتار تخته خرده چوب و تخته کاه در برابر پرس

دانلود تحقیق مقایسه رفتار تخته خرده چوب و تخته کاه در برابر پرس

تحقیق مقایسه رفتار تخته خرده چوب و تخته کاه در برابر پرس
مقاله مقایسه رفتار تخته خرده چوب و تخته کاه در برابر پرس
مقایسه رفتار تخته خرده چوب و تخته کاه در برابر پرس
دسته بندی عمران
فرمت فایل docx
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

تحقیق مقایسه رفتار تخته خرده چوب و تخته کاه در برابر پرس

چکیده:

برای افزایش اطلاعات در مورد روش تولید کامپوزیت کاه، ذرات به کار برده شده در تخته خرده چوب و تخته کاه به همراه چسب اوره فرم آلدهید(UF) تحت پرس قرار گرفته و به  صورت آزمایشی ، نفوذ پذیری خرده چوب ها ، فشار خرده چوب ها ، دمای مغز تخته ، فشار بخار مغزی ، پروفیل عمودی تخته، بررسی و با هم مقایسه شدند.

نتایج نشان دادند که تخته کاه خیلی بیشتر فشرده می شود و بنابراین نیاز به فشار کمتری برای فشرده شدن داشت.

ذرات چوب و ذرات جدا شده از تخته کاه با هم مقایسه شدند. الیاف کاه به دست آمده از آسیاب چکشی، نفوذ پذیری کم و ثانیا‌ً فشار بخار مغزی بالایی داشته و بیشترین دمای مغزی را در هنگام پرس گرم، نشان دادند که به اختلاف دانسیته بین سطح و لایه های مغزی در تخته پرس شده نهایی، افزود.

توصیه شده است که بسته شدن پرس به آهستگی و باز شدن آن طولانی مدت باشد تا برنامه پرس تخته کاه بهبود یابد.   

مقدمه :

تخته کاه یک کامپوزیت کاملاً جدید وتولید شده از کاه گندم یا برنج می باشد. در فرآیند تولید ، ممکن است کاه ها کوبیده شوند(آسیاب چکشی) ویا به الیاف پالایش شوند. برای ارتباط مؤثر بین الیاف کاه با محتویات غیرآلی سطوح بالایی ، معمولاً از رزین متیل دی فنیل (MDI) استفاده می شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که پرس خوب منجر به تولید تخته کاه مطلوب می شود. تخته کاه می تواند جایگزین MDF و تخته خرده چوب شود، همچنین تولید تخته کاه برای مناطق و کشور هایی که منابع چوبی کمی دارند و نیز الیاف کشاورزی که به آسانی در دسترس است، بسیار جالب  باشد. ولی تخته کاه هنوز برای رسیدن به عرصه تولید تجاری بالا،دارای مشکلات تکنیکی در فرایند شکل دهی کاه دارد، که به نظر می رسد ذرات چوب و الیاف دارای خصوصیات مختلفی هستند. یک تکنیک که از اهمیت خاصی برخوردار است، پرس تخته کاه در تولید می باشد. در یک کامپوزیت چوب، پرس یک کلید فعال در تولید تخته کاه است. هنگام پرس گرما و فشار برای استحکام ذرات چوب و عملکرد چسب بکار می روند. افزایش تولید نتنها به وسیله زمان پرس هدایت می شود، بلکه به خصوصیات فیزیکی و مکانیکی تولید نهایی و به ذرات متراکم شده خرده چوب ها و عملکرد چسب ها بستگی دارد. عملکرد پرس گرم خیلی پیچیده است، زیرا تغییرات معنی داری در گرما، رطوبت، تغییر شکل و چسبندگی دیده می شود. در این تحقیق خصوصیات رفتار تخته کاه در برابر پرس را با بهترین تخته خرده چوب ها مقایسه کردند. هدف اصلی تحقیق، بهبود اطلاعات مربوط به رفتار تخته کاه در برابر پرس بود و اهداف دیگر عبارتند از:

 1- بررسی تجربی استحکام و نفوذ پذیری تخته کاه در مقایسه با تخته خرده چوب

2- بررسی درجه حرارت چوبها ، فشار گاز داخلی ،دانسیته پروفیل عمودی تخته کاه و تخته خرده  چوب در طی پرس گرم  

دانلود تحقیق مقایسه رفتار تخته خرده چوب و تخته کاه در برابر پرس

دانلود پاورپوینت بررسی کلبه چوبی (نمونه مشابه مسکونی)


دانلود پاورپوینت بررسی کلبه چوبی (نمونه مشابه مسکونی)

نمونه مشابه مسکونی ، پاورپوینت بررسی کلبه چوبی در 11 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود دانلود پاورپوینت بررسی کلبه چوبی (نمونه مشابه مسکونی)

دانلود پاورپوینت بررسی کلبه چوبی
پاورپوینت بررسی کلبه چوبی
کلبه چوبی
پاورپوینت نمونه مشابهی از خانه های مسکونی
نمونه مشابه مسکونی
دانلود پاورپوینت نمونه مشابه مسکونی
تجزیه و تحلیل خانه مسکونی
نقد و بررسی خانه مسکونی
خانه مسکونی
نمونه خانه مسکونی
معماری نمونه مشابه مسکونی
تجزیه و تحلیل نمونه مشابهی از خانه های مسکونی
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 956 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11

نمونه مشابه مسکونی ، پاورپوینت بررسی کلبه چوبی در 11 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 


کلبه چوبی با سقف شیبدار در کنار پیست اسکی Whistler

معماران Patkau  کلبه چوبی با سقف شیبدار در کنار پیست اسکی Whistler   طراحی کردند. این کلبه اسکی چوبی مزین دارای شکل کریستالی است که   طوری طراحی شده تا برف را از سقف و بالای اتاق نشیمن به زمین ریخته تا دید سراسر روستای  Whistler     کانادا به خوبی دیده شود.

استودیو معماران Patkau  خانه 460 متر مربعی را برای مارتین و سو هادوی واقع در 80 مایلی شمال ونکور و بریتیش کلمبیا طراحی کردند. در پی آن معماران نام بروژه را خانه هادوی ( به اسم مشتری ) گذاشتند.شکل غیر معمول وجه ساختمان نتیجه ی شکل بی لطافت ( ناشینه ) سایت شیبدار واقع شده بین تخته سنگهای نا هموار است به گفته معماران : سایت شکل خیلی سختی دارد که فقط امکان  جانمایی اتاق برای گاراژ و وررودی باریک در کنار خیابان در بالای شیب را عرضه می کند.

شیب خمیده شده سقف طراحی شده اجازه می دهد برف جمع شده سرازیر شود و از تجمع برف جلوگیری می کند. معماران اظهار داشتند :فرم بیرونی خانه از تقاطع دو موضوع اصلی شکل گرفته است : اولی ساختمان خانه با جاپا و مرتفع و دومی احتیاج به نیاز برفگیر از سقف انبارها .

 

دانلود دانلود پاورپوینت بررسی کلبه چوبی (نمونه مشابه مسکونی)